6-Г біологія


Дистанційне навчання на пріод карантину 12.03-22.05.2020

Якщо бажаєте дізнатись особисто оцінку
або з інших питань,  пишіть на адресу 
Innahohlova300@gmail.com
Обов'язково вказуйте  тему, прізвище, ім'я та клас

ХІ тиждень
Тема № 11:  Узагальнювальне повторення

Теми які ми повинні були вивчити у 6 класі, всі вже опрацювали. Тепер я вам рекомендую повторити матеріал ІІ семестру виконуючи тренувальні вправи. На цій платформі ви можете самі обирати метод повторення.
Будова грибів (визначення) - Пройти тренування
Гриби. Лишайники - Пройти тренування
Покритонасінні - Пройти тренування

Бажаю всім успіху!
___________________________
Додаткова оцінка!
Учні які працюють над проектом по вирощуванні рослини Павловнії, надішліть мені на пошту до 23.05 18:00 фото  де видно обличчя учня (учениці) та рослинки (одну-дві, всі не обов'язково).

Увага! 
Учні які працюють над проектом "Вирости дерево Павловнію", посадіть кожну рослину в окремий горщик (стаканчик, обрізану бутилку) якомога більшого об'єму щоб коренева система краще утворилась та розвинулась. Доглядайте за ними не забуваючи полити, поставте в достатньо освітлене місце але БЕЗ ПРЯМИХ СОНЯЧНИХ ПРОМЕНІВ (в них закручується та сохне листя). Орієнтовно в кінці серпня ми посадимо їх у відкритий грунт. 
Якщо виникають питання пишіть на пошту.

Виконайте тренувальні вправи для кращого запам"ятовування визначень з теми"Гриби"  Виконати вправи

Х тиждень
Тема № 10:  Узагальнення знань з теми: "Гриби"

1) Повторіть текст підручника параграф 47-54

2) Перегляньте цікаві відео  ( за бажанням, але це цікаво):

Поняття про гриби - https://www.youtube.com/watch?v=oWw1az2vj9A

Виконайте тести 21 травня 2020 12:00-12:30
(на цьому тижні 1 тест)   Пройти тест

Наступні завдання будуть опубліковані пізніше. Слідкуйте!
З повагою Хохлова Інна Миколаївна.

ІХ тиждень
Тема № 9:  Паразитичні гриби (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини). Лишайники. Значення грибів у природі та житті людини.

1) Опрацюйте текст підручника параграф 53-54

2) Запишіть в зошит визначення використовуючи підручник та відеоуроки:
* Лишайники
* мікози

3) Розгляньте малюнки











4) тему "Значення грибів" розгляньте за посиланням https://uk.padlet.com/innahohlova302/t3rkx1rdk3evs4bq
Буклет виконувати НЕ ОБОВ'ЯЗКОВО! (виконані буклети надсилати на пошту до 18 травня 18:00)

5)  Перегляньте цікаві відео  ( за бажанням, але це цікаво):

Паразитичні гриби -  https://www.youtube.com/watch?v=maVv8r13h1g


Гриб поедает насекомых (російська мова) - https://www.youtube.com/watch?v=2n-fagrUZko

6) Виконайте тести 14 травня 2020 12:00-12:30
(на цьому тижні 1 тест)      Пройти тест

Наступні завдання будуть опубліковані пізніше. Слідкуйте!
З повагою Хохлова Інна Миколаївна.
_____________________________________________
Увага!
07 травня 13:00-14:00 буде повторно відкрито тест за тему та тест за Лабораторне дослідження 14. Учні що не виконали вчасно мають можливість виконати. ( але мінус бал за не вчасне виконання!)

VІІІ тиждень
Тема № 8:  Отруйні гриби. Їстівні та неїстівні гриби. Сапротрофні - цвільові гриби, дріжджі.
Практична робота № 5 Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

1) Опрацюйте текст підручника параграф 50, 51, 52

2) Запишіть в зошит визначення використовуючи підручник та відеоуроки:
* неїстівні гриби
* їстівні гриби
* субстрат
* антибіотики

3) Розгляньте малюнки

МУКОР


1- Мукор одноклітинний (міцелій не розділений на клітини)
2 - Пеніцил багатоклітинний (мукор розділений на клітини)


4) Виконайте Практичну роботу № 5 (прочитайте, ознайомтесь та усно дайте відповіді)
Практична робота № 5 Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.

Мета: Навчитись розпізнавати їстівні  та отруйні  гриби своєї місцевості. Звернути увагу на місце проростання грибів та особливості збору. Навчитись надавати першу допомогу при отруєні грибами та вивчити  основні правила техніки безпеки, що до споживання та збору грибів.
 Обладнання: муляжі їстівних та отруйних грибів, фотографії, малюнки грибів, атласи-визначельники, слайди.
Хід роботи:
1. Розгляньте малюнки 219-222 сторінки 228-231 підручника
2. Ознайомтесь з інструктажем з техніки безпеки: Гриби
3.Зробіть висновок про риси схожості та відмінності між їстівними та отруйними грибами. (усно)
 Інструктаж із техніки безпеки: Гриби.
 Настійно радимо всім! Не збирайте та не їжте гриби зовсім. Без грибів можна прожити.
Останніми роками реєструється значна кількість нещасних випадків, пов'язаних із вживанням грибів.
ГРИБИ - це дарунок лісу, але водночас вони є небезпечним продуктом харчування, який може привести до отруєння, а іноді й смерті. Отруєння організму викликають токсини, алкалоїди та сполучення важких металів, які містяться в грибах. Прикро, що багато людей висновки роблять лише на основі свого гіркого досвіду.
Основні причини отруєнь.
-вживання отруйних грибів;                                                                                            - неправильне приготування умовно їстівних грибів;                                                                        
  - вживання старих або зіпсованих їстівних грибів;                                                   
 - вживання грибів, що мають двійники , або   змінилися  внаслідок мутації (навіть білі гриби і підберезники мають своїх небезпечних двійників).

Симптоми отруєння: нудота, блювання, біль у животі, посилене потовиділення, знижується артеріальний тиск, судоми, мимовільне сечовиділення, проноси, розвиваються симптоми серцево-судинної недостатності.

УВАГА! НІ В ЯКОМУ РАЗІ НЕ ДОВІРЯЙТЕ ТАКИМ ПОМИЛКОВИМ ТЛУМАЧЕННЯМ:
"Усі їстівні гриби мають приємний смак".                                                                    "Отруйні гриби мають неприємний запах, а їстівні - приємний".                                                     
"Усі гриби в молодому віці їстівні "                                                                               "Личинки комах, черви й равлики не чіпають отруйних грибів                                  "Опущена у відвар грибів срібна ложка або срібна монета чорніє, якщо в каструлі є отруйні гриби ".                                                                                                "Цибуля або часник стають бурими, якщо варити їх разом з грибами, серед яких є отруйні".                                                                                                             "Отрута з грибів видаляється після кип’ятіння протягом кількох годин".                     
"Сушка, засолювання, маринування, тa кулінарна обробка знешкоджують отруту в грибах".
ПЕРША  ДОПОМОГА ПРИ ОТРУЄННІ ГРИБАМИ.
1.Викличте швидку медичну допомогу.                                                                              
2. Одночасно, не очікуючи її прибуття, негайно промийте шлунок: випийте 5 - 6 склянок кип'яченої води або блідо-рожевого розчину марганцівки; натисніть пальцями на корінь язика, щоб викликати блювоту; прийміть активоване  вугілля (4 - 5 пігулок), коли промивні води стануть чистими.                                                                                                           
3. Після надання первинної допомоги: дайте випити потерпілому міцний чай, каву або злегка підсолену воду, відновіть тим самим водно - сольовий баланс; покладіть на живіт і до ніг потерпілого грілки для полегшення його стану.                                                                                                  
4. З'ясуйте, хто вживав разом із постраждалим гриби, проведіть профілактичні заходи.
                         ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
Вживати будь-які ліки та їжу, а надто алкогольні напої, молоко, це може прискорити всмоктування токсинів грибів у кишечнику. Займатися будь-якими іншими видами самолікування.
                         ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ:
Отруєння грибами дуже важко піддається лікуванню. Врятування життя потерпілого залежить від своєчасного надання йому допомоги. Краще недорахувати кількох грибів у кошику, ніж поставити під загрозу здоров’я, а інколи й життя своєї родини та своє власне  життя. Щоб запобігти отруєнню грибами, ми рекомендуємо Вам заходи та правила, які необхідні для виконання кожній людині, дотримуйтесь їх.

Застерігаємо! 
1.     Купуйте гриби тільки у відведених для їх продажу місцях(магазинах, теплицях), особливо уникайте купівлі на стихійних ринках.
2.     Збирайте і купуйте тільки такі гриби, про які Вам добре відомо, що вони їстівні.
3.     Не збирайте гриби, якщо не впевнені, що знаєте їх, - якими апетитними вони не здавалися.
4.     Не збирайте гриби поблизу транспортних магістралей, на промислових пустирях, колишніх смітниках, в хімічно та радіаційно небезпечних зонах. Перевірте, при можливості гриби на радіоактивність.
5.     Не збирайте невідомих грибів. Особливо з циліндричною ніжкою, у основі якої є потовщення, обрамлене оболонкою.
6.     Не збирайте грибів з ушкодженою ніжкою, старих, червивих або ослизлих.
7.     Ніколи не збирайте пластинчаті гриби. Отруйні гриби маскуються під них.
8.     Не порівнюйте зібрані чи придбані гриби із зображенням в різних довідниках, - вони не завжди відповідають дійсності.
9.     Не куштуйте сирі гриби на смак.
10. Гриби підлягають кулінарній обробці в день збирання, інакше в них утворюється трупна отрута.

Висновок: Чому потрібно бути обережним та дотримуватись правил техніки безпеки під час збору грибів та їх споживання?Як надати першу допомогу при отруєні грибами та які симптоми отруєння? (усно)




5)  Перегляньте цікаві відео  ( за бажанням, але це цікаво):

Дріжджі - одноклітинні гриби -  https://www.youtube.com/watch?v=vGKu6YDhnBQ

Пліснявий гриб мукор - https://www.youtube.com/watch?v=_wIlv-O_jJY

Пеніцилін (російська мова) - https://www.youtube.com/watch?v=jr9gtJ1DD9Q

6) Виконайте тести 7 травня 2020 12:00-12:30
(на цьому тижні 1 тест)               Пройти тест

Наступні завдання будуть опубліковані пізніше. Слідкуйте!
З повагою Хохлова Інна Миколаївна.
_________________________________________
VІІ тиждень
Тема № 7:  Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Будова та розмноження грибів. Групи грибів: симбіотичні -мікоризоутворюючі шапинкові гриби
Лабораторне дослідження № 14 Будова шапинкових грибів.

1) Опрацюйте текст підручника параграф 47,48,49

2) Запишіть в зошит визначення використовуючи підручник та відеоуроки:
* мікологія
* мікологія (грибниця)
* гіфи

3) Розгляньте малюнки



4) Виконайте в робочому зошиті Лабораторне дослідження
Лабораторне дослідження № 14 Будова шапинкових грибів.

Мета: ознайомитися з особливостями будови й різноманітністю шапинкових грибів. Обладнання: живі зразки шапинкових грибів, препарувальний набір, лупа, малюнки шапинкових грибів.
 Хід роботи:
1. Розгляньте плодове тіло шапинкових грибів неозброєним оком. Знайдіть шапку, ніжку, плодове тіло, грибницю (міцелій) . (або на малюнку)
2. Замалюйте шапинковий гриб, підписавши на малюку плодове тіло, шапку, ніжку, грибницю (міцелій) 
3. Зніміть шапку і розгляньте її будову з нижньої сторони. Знайдіть пластинки і трубочки, на яких розташовані спори. Розгляньте їх за допомогою лупи.
4. Замалюйте нижню сторону шапки трубчастого та пластинчастого гриба. 


5. Закінчи речення 
Гіфи - це …
Мікориза - це… 
Гетеротрофи - це… 
 Висновок: Чому шапинкові гриби за характером живлення відносять до сапротрофів аба симбіонтів?
5)  Перегляньте цікаві відео  ( за бажанням, але це цікаво):


Загальна характеристика грибів - https://www.youtube.com/watch?v=bL0YsMpDoIw

Необычные грибы мира - https://www.youtube.com/watch?v=KU5mlxXU_Tc

Необычные грибы мира (2 часть) - https://www.youtube.com/watch?v=Z2aWCuOGD0I

6) Виконайте тести 30 квітня 2020 12:00-13:00
6.1) за матеріалом  Лабораторне дослідження № 14 Будова шапинкових грибів.
6.2) По темі що вивчали на цьому тижні. 
     Пройти тест
Наступні завдання будуть опубліковані пізніше. Слідкуйте!
З повагою Хохлова Інна Миколаївна.
_________________________________________
VІ тиждень
Тема № 6:  Рослинні угрупування.
Практична робота № 4 Вибір видів кімнатних рослин для вирощування у певних умовах.

1) Опрацюйте текст підручника параграф 46

2) Запишіть в зошит визначення:
* рослинні угрупування
* ліси
* степи
* луки
* болотяні угрупування
* рослинні угрупування пустель
* штучні угрупування

3) Розгляньте малюнок 198. Ярусність лісового рослинного угруповання (Підручник ст.203)
4) Практична робота №4
 Тема: Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.
 Мета: навчитися визначати умови, сприятливі для утримання кімнатних рослин різних екологічних груп. 
Обладнання: живі рослини та картки із зображенням найпоширеніших кімнатних рослин (циперус, бегонія, бальзамін, пеларгонія, монстера, товстянка, зігокактус, хлорофітум )
 Хід роботи: 
1. Ознайомтесь з списком запропонованих рослин.
2. Систематизуйте їх за такою схемою: 
Вимоги до освітлення : світлолюбна чи тіневитривала; 
Вимоги до вологи: вологолюбна чи посухостійка; 
Вимоги до температури повітря: теплолюбна чи холодостійка; 
Способи розмноження: насінням, вегетативно, насінням і вегетативно. 
Висновок: 
1. Які кімнатні рослини невибагливі до освітлення? (усно)
2. Які кімнатні рослини вимагають високої вологості повітря та ґрунту. (усно)
3. Які кімнатні рослини придатні для вирощування у вашій класній кімнаті.(усно)

4)  Перегляньте цікаві відео  ( за бажанням, але це цікаво):
Типи рослинних угруповань - https://www.youtube.com/watch?v=Jy5unLn-oDg&t=60s

5) Виконайте тест 23 квітня 2020 12:00-13:00 за матеріалом  Практична робота № 4 Вибір видів кімнатних рослин для вирощування у певних умовах.

23 квітня 2020 року 12:00-13:00  кожен учень повинен виконати контрольну роботу за тему (параграф 38-46) у вигляді тесту онлайн.  
Наступні завдання будуть опубліковані пізніше. Слідкуйте!
З повагою Хохлова Інна Миколаївна.
____________________________________________________________
V тиждень
Тема № 5:  Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Життєві форми рослин.
Практична робота № 3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.

1) Опрацюйте текст підручника параграф 45

2) Запишіть в зошит визначення:
* умови середовища
* життєва форма

3) Розгляньте малюнки:


4)  Перегляньте цікаві відео  ( за бажанням, але це цікаво):
Екологічні групи рослин - https://www.youtube.com/watch?v=zLcPxMr36ic

Життєві форми рослин - https://www.youtube.com/watch?v=d-hrMGU3TEk&t=18s

5) Виконайте завдання Практичної роботи № 3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. до 17 квітня 15:00 

17 квітня 2020 року 12:00-15:00  кожен учень повинен виконати тест онлайн.    Пройти тест

Наступні завдання будуть опубліковані пізніше. Слідкуйте!
З повагою Хохлова Інна Миколаївна.
____________________________________________________________
ІV тиждень
Тема№ 4: Покритонасінні (Квіткові).

1) Опрацюйте текст підручника параграф 43-44

2) Запишіть в зошит визначення:
* покритонасінні
* біологічна систематика

3) Розгляньте малюнок:
* Місце пшениці твердої у системі організмів (Підручник ст.194, мал. 180)

4) Опрацюйте презентацію:












4) Перегляньте відео:

 10 квітня 2020 року 9:00-18:00  кожен учень повинен виконати тест онлайн.     Пройти тест

Наступні завдання будуть опубліковані 13 квітня. Слідкуйте!
З повагою Хохлова Інна Миколаївна.
_______________________________________________________
ІІІ тиждень
Тема№ 3: Голонасінні

1) Опрацюйте текст підручника параграф 42

2) Запишіть в зошит визначення:
* шишка
* хвоя
* живиця
* фітонциди

3) Розгляньте малюнки:
* Розмноження сосни звичайної (Підручник ст.187, мал. 180)
* Хвоя голонасінних
Будова органів розмноження сосни звичайно
* Різноманітність Голонасінних

4) Перегляньте відео:
Хвойні рослини будова, розмноження, досліди - https://www.youtube.com/watch?v=s59RMNqLV88&t=143s

5) Опрацювати презентацію:
 Різноманітність голонасінних - Презентація "Різноманітність голонасінних"


Хвоя голонасінних
Будова органів розмноження сосни звичайної

Різноманітність Голонасінних



До 7 квітня 2020 року кожен учень повинен виконати тест онлайн. Пройти тест

Увага!!!
 6 квітня 2020 року всі хто не виконали тест №1 на тему "Водорості. Мохи. Хвощі" та тест № 2 "Плауни. Папороті" мають можливість з 9:00 до 18:00 виконати завдання.

Наступні завдання будуть опубліковані 6 квітня. Слідкуйте!
З повагою Хохлова Інна Миколаївна.



_______________________________________________________________
ІІ тиждень
Тема№ 2: Плауни Папороті.
1) Опрацюйте текст підручника параграф 40-41

2) Запишіть в зошит визначення:
*спороносний колосок
* заросток

3) Розгляньте малюнки:
* схему життєвого циклу плауна булавоподібного (Підручник ст.178, мал. 172)
* Будова плауна булавоподібного
* Плаун булавоподібний в лісі
* Листовик
* Сальвінія плаваюча
* Життєвий цикл папоротеподібних

4) Перегляньте відео:
Розмноження плауна  булавовидного (російська мова) https://www.youtube.com/watch?v=MnfKf4t7n7Y
Розмноження Папоротника (російська мова) https://www.youtube.com/watch?v=gkwdiGj8eno
Плауни, хвощі та папоротеподібні https://www.youtube.com/watch?v=gmCNImPUEfA&t=348s



До 27 березня 2020 року кожен учень повинен виконати тест онлайн.  Пройти тест

Плаун булавоподібний в лісі
Будова плана булавоподібного
Листовик
Сальвінія плаваюча
Життєвий цикл папоротеподібних
Наступні завдання будуть опубліковані 30 березня. Слідкуйте!
З повагою Хохлова Інна Миколаївна.

____________________________________________________________________

І тиждень
Тема№ 1: Мохи. Хвощі.
1) Опрацюйте текст підручника параграф 39-40

2) Запишіть в зошит визначення:
* бріологія
* ризоїди
* слань (талом)
* спорангії
* гаметангії
* спорофіт
* гаметофіт

3) Розгляньте малюнки:
* схему життєвого циклу Зозулиного льону
* Зозулин льон
* Сфагнум (білий мох)
* Сфагнум в лісі
* Хвощ польовий

4) Перегляньте відео:

Для учнів що були відсутні на останньому уроці:
1) Опрацюйте текст підручника параграф 38
2) намалюйте в зошит або надрукуйте:
*клітини улотрикса
* спірогіра
3) Розгляньте малюнки:
* схему життєвого циклу Улотрикса
4) Перегляньте відео:
"Розмноження улотрикса" (російська мова)

До 22 березня 2020 року кожен учень повинен виконати тест онлайн. пройти тест 


Життєвий цикл Зозулиного льону

Зозулин льон

Мох Сфагнум (Білий мох) в лісі

Мох Сфагнум (Білий мох)



Хвощ польовий

Спірогіра

Улотрикс

Життєвий цикл Улотрикса




Наступні завдання будуть опубліковані 23 березня. Слідкуйте!
З повагою Хохлова Інна Миколаївна.